top of page
  • תמונת הסופר/תשי בקליניק

דיקור סיני לאלרגיות ובעיות של מערכת החיסון

עודכן: 7 ביולי 2021


אלרגיה היא תופעה נפוצה מאוד שפוגעת ב כ 20% מהאוכלוסייה, והיא למעשה תגובת

יתר של מערכת החיסון לחומר שלא אמור ליצור תגובה של מערכת החיסון כלל, משום שאותו חומר אינו מסכן אותנו.הסיבות להתפתחות אלרגיות הן שילוב של גורם תורשתי (במשפחות שבהן יש מישהו עם אלרגיות נפוץ לראות עוד אנשים שסובלים מאלרגיות) ושל חשיפה לאלרגנים.

היום משערים שבשנות החיים הראשונות שלנו, מערכת החיסון לומדת למה היא אמורה להגיב ולמה לא, וחיים בסביבה מאוד נקייה שאין בה כמעט חשיפה לאבק, אבקנים ושאר אלרגנים נפוצים עלולה ליצור תגובת יתר של מערכת החיסון כאשר היא תתקל באותם אלרגנים בגיל מאוחר יותר.

התגובות האלרגיות הנפוצות הן:

• נזלת אלרגית -באה לידי ביטוי בגודש באף, בצריבה בעיניים ובעיטושים חוזרים ונשנים.

• אסתמה אלרגית – באה לידי ביטוי כקוצר נשימה, הרבה פעמים מלווה גם בנזלת אלרגית.

• אטופיק דרמטיטיס (דרמטיטיס אטופית, דלקת עור אטופית) היא אלרגיה שבאה לידי ביטוי בעור. ביטוייה הם פריחה, אודם, גרד וקילוף עור.

• אלרגיה למזון יכולה לבוא לידי ביטוי באופנים שונים כמו גרד בחלל הפה, התנפחות השפתיים, הלשון והלוע ופריחה אדומה.

תופעה אלרגית פחות נפוצה אך שחשוב מאוד להזכיר אותה היא האנפילקסיס שהיא תגובה אלרגית קשה ביותר ומסכנת חיים. היא שכיחה בתגובה לעקיצת דבורה, למזון (למשל בוטנים) ולתרופות (פניצילין). לאחר החשיפה לאלרגן עלולים לחוש סחרחורת וזמן קצר לאחר מכן מופיעים ירידה חדה


בלחץ הדם, קוצר נשימה, פריחה בעור ונפיחות של דרכי הנשימה שעלולה לגרום לחנק ולאובדן הכרה. התגובה מתפתחת במהירות ובגלל חומרתה היא מחייבת התערבות רפואית מהירה.

שתי תופעות נוספות שנפוץ לראות בקליניקה בהקשר של מערכת החיסון הן עייפות, וכאב.

לאנשים מסוימים חשיפה לפתוגן, בד"כ ויראלי, יוצרת תגובה של מערכת החיסון שיכולה להמשך הרבה מעבר לזמן שבו הפתוגן נמצא בגוף. הסימפטומים הנפוצים במקרים אלו הם עי


יפות קיצונית, שלא משתפרת בצורה משמעותית לאחר מנוחה. (מה שמכונה CFS – Chronic fatigue syndrome )

וכאב שרירים חזק, בעיקר באזור הגב העליון, כתפיים וצוואר.

ברפואה הסינית מערכת החיסון, העור ומערכת הנשימה כולן קשורות לאותו מרידיאן: מרידיאן הריאות, שאחרי גם על הנשימה, גם על העור, וגם על מערכת החיסון דרך היכולת שלו לגרום/לעצור הזעה (בעיני הרפואה הסינית הדרך של הגוף להוציא פתוגן, כאשר הוא נמצא בשלב יחסית ראשוני של התפתחות מחלה, הוא על ידי הזעתו החוצה מהגוף)

חשוב לציין שאין טיפול דיקור אחד סטנדרטי ל"אלרגיה" ,משום שברפואה הסינית אלרגיה או בעיה אחרת של מערכת החיסון לעולם אינה הבעיה עצמה, אלא רק תסמין של בעיה מערכתית כלשהי, ולכן יש מספר טיפולים כמספר הגורמים, ואני כמטפל בדיקור צריך לזהות ,להבין את הגורם ולטפל בו, ואבחנה מדויקת ונכונה היא הכרחית לצורך הצלחת הטיפול.

מניסיוני,באמצעות דיקור סיני ודיקור יפני או באמצעות צמחי מרפא סיניים אפשר ליצור שינוי דרמטי למי שסובל מאלרגיות גם כרוניות שמופיעות בצורה עונתית, וגם במצב של התקף אקוטי.





17 צפיות0 תגובות
bottom of page