top of page
  • תמונת הסופר/תשי בקליניק

דיקור סיני לבעיות גניקולוגיות

עודכן: 7 ביולי 2021


קצת קשה להסביר על רגל אחת את התפיסה של הרפואה הסינית לגבי בעיות גינקולוגיות וזאת משום שיש הרבה מאוד גורמים שמעורבים בתמונה. מלבד חמשת האיברים שאחראים על כל הפיזיולוגיה "הרגילה" של גוף האדם, בנושאים גינקולוגיים מדברים הרבה גם על המעורבות של: שמונת המרידיאנים המיוחדים, על מרידיאן החיבור המיוחד של הלב אל הרחם, ובנוסף מתייחסים אל הרחם עצמו כאל איבר מיוחד.בצורה כללית מאוד ניתן לומר שבחלק משמעותי מהסובלות מבעיות גינקולוגיות, נמצא חוסר איזון בין הכבד, הכליות והטחול. בהרבה מהמקרים הגניקולוגיים שאני מטפל בהם אני מוצא את עצמי מטפל למעשה בשלוש קבוצות של בעיות:


בעיות של חוסר איזון מבני: בהרבה מקרים של בעיות גניקולוגיות מצאתי שהפתרון הגיע דווקא בעקבות טיפולים שעוזרים בחזרת הגוף ליציבה טובה, בעיקר טיפולים שמאזנים את איזור האגן. אני משער שכשהאגן ממוקם טוב ביחס לגוף אז גם הרחם נמצא במנח כזה שמאפשר לו לעבור את התהליכים של המחזור החודשי בצורה יותר "נוחה".

בעיות הורמונליות: כמעט בכל מקרה של בעיה גניקולוגית ישנו חוסר איזון הורמונלי כלשהו, בטיפולי הדיקור היפני ישנם מספר טיפולים שידועים כמאזנים מערכות הורמנוליות ספציפיות, ןלכן כאשר יש אבחנה ברורה וחד משמעית לחוסר איזון הורמונלי ספציפי שגורם לבעיה בה אני מטפל, אני נוטה לטפל בו דרך אותם טיפולים.

בעיות שקשורות בזרימת דם: אחת האבחנות המשמעותיות מבחינת רפואה סינית היא תקעיות של דם. תופעה זו יכולה ליצור המון בעיות בפני עצמה, ליצור מספר תהליכים שייצרו בעיות אחרות בהמשך, והיא מאוד שכיחה בנשים שסובלות מבעיות גניקולוגיות, בעיקר כאלה שסובלות מכאבים.


81 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page