top of page
  • תמונת הסופר/תשי בקליניק

כאב גב ברפואה הסינית

עודכן: 7 ביולי 2021


באופן כללי ניתן לומר שרוב מצבי הכאב ברפואה הסינית מאובחנים כבעיה בזרימה - או של צ'י (אנרגיה), או של דם (חומר), מבחינים בינהם עפ"י חומרת הסימפטומים: בעיה בזרימה החופשית של הצ'י ( מה שמכונה - תקיעות של צ'י) מאופיינת בכאבים שהם יותר מפושטים ופחות נקודתיים, שיכולים גם לנוע ממקום למקום ובעוצמת כאב נמוכה עד בינונית. לעומת זאת תקיעות של דם מאופיינת בכאבים בעוצמה בינונית עד חזקה והם נוטים להיות מאוד ממוקדים ולא לנוע ממקום למקום.

בעיני הרפואה הסינית האיבר העיקרי שאחראי על הגב, ובעיקר על הגב התחתון, הוא הכליות וזאת משתי סיבות עיקריות: מצד אחד המיקום שלהן- הכליות יושבות בחלק התחתון של הגב וצמודות לשריר הקוודראטוס לומבריום, בחלק ניכר מהמקים זהו האזור המדויק של אותם כאבי גב עמומים וכרוניים שחלק כ"כ גדול מהאוכלוסיה סובל מהם.מצד שני, עפ"י התפיסה הסינית, הכליות אחראיות על כל מבני העצם בגוף- כולל עצמות האגן ועמוד השדרה, ולכן בעיות במבנים אלה משוייכות לחולשה של הכליות. כאב גב עליון וכתפיים, בעיקר באיזור השכמות, קשור הרבה פעמים לחולשה של הכבד או לבעיות נשימה כרוניות. מלבד הכליות גם לטחול ולכבד חשיבות בטיפול בכאבי גב. בעיקר במצבים שבהם הכאב קשור למבנים שריריים, ועוד יותר כשמדובר בכאבים באזור הגב האמצעי והעליון (באזור החוליות הטורקליות והסרביקליות). וזאת משום ששני האיברים האלו אחראים על יכולת בניית שריר (הטחול), ועל זרימה חופשית של צ'י (כבד) וכאשר יש בעיה כלשהי בתפקוד האיברים האלה ,הרבה פעמים זה יבוא לידי ביטוי ככאב.

דיקור הוא אחד הכלים היעילים ביותר שידועים היום לטיפול בכאבי גב מכל סוג: גם אקוטיים שכוללים הקרנות (סיאטיקה), גם כאבים ממוקדים וגם כאבים כרוניים שנמשכים זמן רב.

49 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page